Jak nie motywować finansowo?

Już Marilyn Monroe dostrzegała pewne ułomności związane z posiadaniem pieniędzy mówiąc: „Pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero zakupy”. Wielu podwładnych komunikuje, że pracuje dla pieniędzy. Motywacja oparta na finansach jest jednak „nienasycona” i podnoszenie wynagrodzeń oraz zwiększanie puli bonusów nie zaspokaja tego motywu. Ludzie będą chcieli więcej. Zatem MM miała rację pieniądze to za mało. Aby lepiej spożytkować aspekt finansowy w motywowaniu proponuję spojrzenie na premiowanie w kategoriach komunikacji. Po pierwsze: […]

Postawa dobrego coacha, czyli jak docierać do wewnętrznej motywacji?

W jednej z dzielnic Nowego Jorku sklep prowadził handlarz żydowskiego pochodzenia. Nie podobało się to kilku białym, młodym ludziom. Zaczęli go nękać, organizując pikiety przed jego sklepem, wykrzykując obelżywe, rasistowskie epitety pod jego adresem. Działo się to dość regularnie, dlatego sklepikarz coraz bardziej był tym zaniepokojony, bo odstraszało to potencjalnych klientów. Po chwili refleksji wyszedł do nich z propozycją. – Witam was chłopcy – zaczął – widzę, […]

Zarządzanie emocjami pokolenia Y – rozwiązanie kejsu

W poprzednim artykule, który możecie przeczytać tutaj, przedstawiłem wam kejs pokazujący relacje z osobą z pokolenia Y w firmie. Zadaliśmy sobie szereg pytań: Czy rzeczywiście osobę z pokolenia Y należy zwolnić? Czy nie ma ona żadnych kompetencji? Żadnych zasobów, z których można by skorzystać? A co z relacją między Szefową a tą osobą? Dlaczego jest w niej tyle złych emocji? Jak dogadać się z dziewczyną z pokolenia Y? Kim […]

Zarządzanie emocjami pokolenia Y – kejs

Uważacie, że z młodymi osobami z pokolenia Y nie da się dogadać, że nie uznają waszego autorytetu, że są życzeniowi? Przeanalizujmy poniższy kejs: Andrzej jest CEO  na Europę wschodnią we wrocławskiej firmie Kila – światowym producencie oświetlenia i zabudowy oświetleniowej. Kiedy wychodzi ze swojego gabinetu, zmęczony po videokonfrencji z dyrektorami na Azję, Europę zachodnią i północną Afrykę podchodzi do niego dwudziestoparoletnia blondynka. – Cześć możesz przejrzeć tą prezentację? – Słucham? – […]

Zarządzanie emocjami w relacji one-to-one – rozwiązanie kejsu

Jak nieumiejętne zarządzanie emocjami przekłada się na funkcjonowanie jednostki na różnych płaszczyznach – osobistej, biznesowej i partnerskiej? W poprzednim moim artykule (możecie go przeczytać tutaj) mieliśmy okazję przeczytać opisy sytuacji, w jakiej znajduje się Tomasz z tych trzech perspektyw. Jakie rzeczy powinny zwrócić naszą uwagę? Czy Tomasz, poza tym, że ma „taką pracę” nie wykazuje żadnych problemów? W ramce cytuję cały kejs:   Wiele […]