Postawa dobrego coacha, czyli jak docierać do wewnętrznej motywacji?

W jednej z dzielnic Nowego Jorku sklep prowadził handlarz żydowskiego pochodzenia. Nie podobało się to kilku białym, młodym ludziom. Zaczęli go nękać, organizując pikiety przed jego sklepem, wykrzykując obelżywe, rasistowskie epitety pod jego adresem. Działo się to dość regularnie, dlatego sklepikarz coraz bardziej był tym zaniepokojony, bo odstraszało to potencjalnych klientów. Po chwili refleksji wyszedł do nich z propozycją. – Witam was chłopcy – zaczął – widzę, […]

Zarządzanie emocjami pokolenia Y – rozwiązanie kejsu

W poprzednim artykule, który możecie przeczytać tutaj, przedstawiłem wam kejs pokazujący relacje z osobą z pokolenia Y w firmie. Zadaliśmy sobie szereg pytań: Czy rzeczywiście osobę z pokolenia Y należy zwolnić? Czy nie ma ona żadnych kompetencji? Żadnych zasobów, z których można by skorzystać? A co z relacją między Szefową a tą osobą? Dlaczego jest w niej tyle złych emocji? Jak dogadać się z dziewczyną z pokolenia Y? Kim […]

Zarządzanie emocjami pokolenia Y – kejs

Uważacie, że z młodymi osobami z pokolenia Y nie da się dogadać, że nie uznają waszego autorytetu, że są życzeniowi? Przeanalizujmy poniższy kejs: Andrzej jest CEO  na Europę wschodnią we wrocławskiej firmie Kila – światowym producencie oświetlenia i zabudowy oświetleniowej. Kiedy wychodzi ze swojego gabinetu, zmęczony po videokonfrencji z dyrektorami na Azję, Europę zachodnią i północną Afrykę podchodzi do niego dwudziestoparoletnia blondynka. – Cześć możesz przejrzeć tą prezentację? – Słucham? – […]

Zarządzanie emocjami w relacji one-to-one – rozwiązanie kejsu

Jak nieumiejętne zarządzanie emocjami przekłada się na funkcjonowanie jednostki na różnych płaszczyznach – osobistej, biznesowej i partnerskiej? W poprzednim moim artykule (możecie go przeczytać tutaj) mieliśmy okazję przeczytać opisy sytuacji, w jakiej znajduje się Tomasz z tych trzech perspektyw. Jakie rzeczy powinny zwrócić naszą uwagę? Czy Tomasz, poza tym, że ma „taką pracę” nie wykazuje żadnych problemów? W ramce cytuję cały kejs:   Wiele […]

Zarządzanie emocjami w relacji one-to-one

Wiele już powiedziałem o zarządzaniu emocjami i możliwościach zdobycia odpowiedniej wiedzy w tym zakresie w formule B2B, czyli w normalnych szkoleniach. Co jednak z managerami najwyższego szczebla? Czy oni nie potrzebują zarządzania emocjami? Jak nieumiejętne zarządzanie emocjami przekłada się na funkcjonowanie jednostki na różnych płaszczyznach – osobistej, biznesowej i partnerskiej? Przeczytajcie poniższy kejs. Mamy tu trzy perspektywy. Jak sądzicie co jest nie tak? Czy prawdę mówi Tomasz […]