Coaching online dla menedżerów
Coaching dla kadry kierowniczej zorientowany na rezultaty:
- W ramach cyklu sesji coachingowych pracuję z Klientem nad kompetencjami, rozwiązaniami i odpowiedziami na najważniejsze wyzwania zawodowe czy przywódcze.
- Współpraca podczas sesji jest relacją zadaniową skupioną na osiąganiu konkretnych efektów takich jak: poprawa funkcjonowania w roli zawodowej, dokonywanie zmian, radzenie sobie ze stresem podczas wystąpień publicznych, rozwiązywanie problemów.
- Zadania na każdą sesję są formułowane w oparciu o wstępne założenia i cele zakontraktowane w trójkącie Klient – szef Klienta – coach (w wybranych okolicznościach z przedstawicielem działu personalnego).
- Rezultat jest zrealizowaniem ww celów.
- Proces coachingowy to droga od ww celów do oczekiwanych rezultatów.
Przykładowe cele realizowane przeze mnie z Klientami:
Przykład 1.
Menedżer sprzedaży
Cel: Rozwój postawy przywódczej w takim kierunku, aby menedżer:
- z większą śmiałością podejmował inicjatywę w wytyczaniu kierunku rozwoju współpracy swojego zespołu z powierzonym portfelem klientów;
- jego przyjacielska postawa wzbudzała zaufanie wobec podwładnych.
Przykład 2.
Menedżer operacyjny
Cel: Rozwój kompetencji przywódczych w kierunku pełnej gotowości do skutecznego, samodzielnego zarządzania powierzonym działem, poprzez:
- rozwój umiejętności adekwatnego oceniania podwładnych, a w tym ich potencjału, aktualnych kompetencji i dokonań;
- rozwój umiejętności samooceny, a w tym adekwatnego oceniania swojego potencjału, aktualnych kompetencji i dokonań;
- rozwój umiejętności szybkiego i trafnego podejmowania decyzji personalnych w procesie rekrutacji oraz selekcji personelu.
Przykład 3.
Dyrektor Oddziału
Cel: Rozwój postawy przywódczej adekwatnej dla poziomu C-level, poprzez wymierne zmiany w obszarach:
- aktywnego uczestniczenia w spotkaniach typu executive board, przy wypracowywaniu kierunków rozwoju firmy oraz rozwiązywaniu strategicznych problemów;
- uwolnienie czasu od pracy operacyjnej, na rzecz kształtowania kultury oddziału, a w tym wypracowywanie rozwiązań w obszarach zapewniających firmie budowanie więzi z menedżerami liniowymi i kluczowymi pracownikami, aby zminimalizować niechcianą rotację;
- zaangażowania w wypracowywanie nowych kierunku rozwoju biznesu w podległym oddziale, aby wykorzystywać nadarzające się okazje do przejmowania operacji biznesowych zgodnie z trendem przenoszenia ich z zachodnich we wschodnie rejony Europy.